Het is zover, het is zóóó ver!! - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Pim Voerman - WaarBenJij.nu Het is zover, het is zóóó ver!! - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Pim Voerman - WaarBenJij.nu

Het is zover, het is zóóó ver!!

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

02 Februari 2014 | Réunion, Saint-Denis

Het is zover, daar zaten we dan in het vliegtuig op weg naar verweggistan, La Réunion. Nog even stress om het feit of onze koffers wel overgebracht zouden worden. Maar alles is goed gegaan. Lange vlucht en we kregen (vond ik zelf heel leuk) een etuitje met slaapmasker, oordopjes, koptelefoon, sokken etc. Chique shit dus! Was heerlijk die turbelentie tijdens het eten, alles werd even goed door elkaar geschud. Op een gegeven moment had ik een houding dat niets van mijn eten en drinken om viel dus zo heb ik ongeveer een kwartier gezeten.
11 uur in het vliegtuig was toch best lang, de mensen beginnen dan toch best te stinken. Toen we aankwamen verliep eigenlijk alles wel voorspoedig, de koffers kwamen als een van de eersten binnen, weer een zorg minder. Anders hadden we naakt door het leven moeten gaan, alhoewel ik daar nu een moord voor zou doen. Het is zo warm! En jullie vinden me nu zeuren, maar het is nu 30 graden en dat is wel lekker (het is sowieso beter dan de Nederlandse kou) maar het is ook heeeeel vochtig en dat geeft een drukkend geheel.
De mensen die mij ontvangen zijn heel aardig, Dany en Jean-Paul en ze hebben een heel leuk huis (pool+wifi included). Er komen nog wel foto’s van maar ik vind het ook weer zoiets om nù al als een dolle stier met mijn iPhone door hun huis te sprinten!
Net hebben we éééven een kleine tour over het eiland gemaakt, dat was heel leuk ik zit precies aan de kant waar de lava naartoe stroomt als hij uitbarst. Heel leuk! Ik hoor je denken, ‘nou lijkt me heerlijk -.-‘’, maar het is een schildvulkaan dus compleet ongevaarlijk. En ongeveer 30 jaar geleden is hij voor het laatst uitgebarsten, dus er bestaat een kans dat het de in komende 5 maanden gebeuren zal, of het gebeurt niet, maar dat zijn wel zo’n beetje de mogelijkheden. De wegen zijn door al die erupties wel verrassend goed, omdat ze telkens opnieuw aangelegd moeten worden. Ook zijn ze hierdoor erg bochtig dus ik neem braaf mijn primatourtjes voordat we een ritje maken.
Morgen de eerste dag op het Lycée Saint Benoît IV. Ik ben heel benieuwd wat me daar allemaal te wachten staat, Dany zei me dat ik waarschijnlijk twee en een halve dag werk en dat past wel in mijn straatje, meer weekend dan week.. Op de school is nòg een taalassistent en zij heet Sharon, maar ze schijnt heel timide dus ‘on verra’ Anders dump ik die wel ergens bij de vulkaan als ze stom is ‘gezellig’ samen dingen wil doen.
Het is trouwens echt heerlijk dat mensen je hier zo slim vinden omdat je een paar taaltjes spreekt. Egoboost, egoboost. Ze vinden me nog wel heel blank maar ja daar werk ik aan. (zwembad+zon doet wonderen)
Nou dat was mijn lulverhaal wel weer een beetje, het volgende blog zal binnenkort ook wel komen, aangezien alles nieuw is en dus veel te vertellen zal hebben.


A bientôt,
Pim

  • 02 Februari 2014 - 13:23

    Annemiek:

    Hey Pim,
    Slecht leven hoor, 2,5 dag werken bij 30 graden.... :-)
    Maar zonder gekheid, fijn dat de eerste indrukken goed zijn, geniet van je tijd daar!
    Groetjes,
    Rob, Annemiek, Jasper en Meike

  • 02 Februari 2014 - 13:29

    Leontine :

    Super gaaf man!
    Ben benieuwd naar de fotos
    Xxx

  • 02 Februari 2014 - 13:53

    Charlotte Z.:

    Nou Pim, misschien moeten ze jóu eens bij de vulkaan dumpen!
    Nee grapje, fijn dat alles goed gaat en ik volg je blog graag! Liefs C.

  • 02 Februari 2014 - 16:26

    Oma Antje:

    heel mooi om je verslag te lezen.ik hoop dat er nog veel positieve verslagen komen.
    dan heb je het zeker naar je zin.
    geniet er van groetjes omaantje

  • 02 Februari 2014 - 16:28

    Corine:

    Klinkt echt heel vervelend allemaal, gezellige blog weer, ik kijk uit naar meer.
    Heeft Sanne ook zo'n blog?
    xxx

  • 02 Februari 2014 - 19:36

    Francis:

    Nee, zeg wie wil er nu met jou ruilen?
    30 graden en 2,5 dag werken per week.
    Ik niet hoor haha.
    Fijn dat je goed bent aangekomen en wij houden de vulkaan wel in de gaten.
    Geniet er van en ben benieuwd naar de rest van je verslagen en belevenissen.
    Groetjes Francis

  • 03 Februari 2014 - 00:56

    Mathijs:

    Wat schrijf je alles ook weer precíes zo op als jij het altijd zegt.... werkelijk kansloos... ;-)
    Amuse-toi bien là mon chèr Pim!

  • 03 Februari 2014 - 08:44

    Eric:

    Pim en France.waarbenjijnu? Ik dacht dat je civilisation in jaar 1 gehaald had. Wist niet dat ze in la douce France schildvulkanen hadden.
    Ik ben heel erg jaloers, waarom stuur ik toch steeds studenten weg naar verre oorden waar ik zelf wil zitten? Die ik toch iets fout...
    Profites-en!!!

  • 07 Februari 2014 - 11:45

    Ruud En Els:

    hoi Pim
    we kunnen een heel eind met je mee denken 11 uur in een vliegtuig is erg lang en dat mensen incl.jezelf gaan stinken als je op elkaar gepakt zit, en je deo in je koffer natuulijk,
    maar je bent er en zo te lezen zit je weer in een verschrikkelijk oord 30 graden, zwembad goede wegen en een vulkaan en dan nog twee en een halve dag werken wij moeten er niet aan denken en dan te bedenken dat jij dat allemaal voor je studie over hebt,GEWELDIG je ouder zullen wel trots op je zijn,
    maar alle gekheid op een stokje we wensen je veel plezier en kijk of je er nog wat van kan maken ,sterkte
    groetjes Ruud en Els

  • 07 Februari 2014 - 14:43

    Gr.V En Gr.M:

    Toch fijn je zonet heeeel even gezien te hebben! Nee joh,inmiddels heel uitgebreid.
    Geweldig,zoals jedeze beginperiode je staande houdt.Soms best wel ingewikkeld denken we om zo op jezelf teruggeworpen te zijn.
    De eerste tijd is het moeilijkst,dan wat mensen leren kennen,je wat meer kunnen verplaatsen en de tijd zal dan???? voorbij vliegen???
    Liefs en tot hoors.

  • 28 Maart 2014 - 10:21

    Simone Groeneveld:

    Jij hebt het wel heel goed voor elkaar, met een zwembad op een tropisch eiland. Is de foto bovenaan van La Réunion? Verbazingwekkend dat mensen maar één taal spreken, misschien kun jij daar de macht overnemen met je talenkennis als je al zo in aanzien staat. Ik lees snel door over hoe het verder is gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Hallo allemaal, 31 januari 2014 ga ik voor een halfjaar naar La Réunion, een klein eilandje zo'n 500 kilometer ten oosten van Madagascar! Ik zal hier een taalassistentschap gaan doen, dit komt in feite op het zelfde neer als in La Tour-d'Aigues alleen nu op tropische locatie! :) Nou info volgt, ik weet zelf ook nog niks! :P Liefs, Pim

Actief sinds 26 Juni 2012
Verslag gelezen: 1552
Totaal aantal bezoekers 20504

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 20 Juni 2014

La Réunion

12 September 2012 - 22 December 2012

Mon stage en France

Landen bezocht: