An American, an English girl & a Dutchman. No joke - Reisverslag uit Sainte-Rose, Réunion van Pim Voerman - WaarBenJij.nu An American, an English girl & a Dutchman. No joke - Reisverslag uit Sainte-Rose, Réunion van Pim Voerman - WaarBenJij.nu

An American, an English girl & a Dutchman. No joke

Door: Pim Voerman

Blijf op de hoogte en volg Pim

22 April 2014 | Réunion, Sainte-Rose

Een Engelse, een Amerikaanse en een Nederlander gingen naar het strand. Nee dit is geen grap.

Afgelopen weekend was echt heerlijk, zaterdag ben ik naar St. Dénis gereden om de auto te laten checken, dan hoeft dat de komende maand in ieder geval niet meer. Daarna heb ik even geshopt, leuke dingen gekocht voor Leontine en wat tijdschriften voor mijzelf. Om 16.00 ben ik richting Bras Panon gegaan en heb ik daar met Sharon gegeten en daar ben ik blijven slapen om de volgende ochtend Sanne, Jasmina en US Sam op te halen. Wat een heerlijke dag, we hebben een hele dag op Ermitage doorgebracht! Gekletst, gelezen en gelachen.
Daar kwam ik nog de garagist tegen, ik wilde ze niet te veel storen tijdens hun dag op het strand met de kinderen, maar toen kwamen ze naar me toe om te vragen of ik nog een keer bij hen thuis kom. Nou lijkt me leuk. Ben benieuwd wanneer de uitnodiging komt of dat het zoiets is als: WE BELLENNNN… bij ons. Om vervolgens niets te horen. Ik hoor het wel! :)

We vonden dat we echt VEEEL te weinig naar het strand gaan voor bewoners van een tropisch eiland, dus maandag zijn we weer gegaan. Pâques à la plage dus! Het was echt heerlijk, maandag zijn we naar Boucan Canot gegaan, daar waren hogere golven omdat het rif dichterbij ligt (hier werd dus ook gesurft). Die middag hebben we ongeveer 2 uur in een of andere fancy cocktailbar gezeten om te lunchen (nee mam ik had cola light).

Twee weken geleden hadden we een weekendje in het oooooosten bij Daviz en Ellen, twee andere assistenten. We hebben daar Grand étang gedaan, een super mooie wandeling door de jungle. En aan het einde was er een waterval met IJSKOUD water. Halleloeja!! Er waren zelfs mensen die er in gingen zwemmen. Zoals je zelf ook wel kunt bedenken was ik niet één van die mensen… Ik vond pootjebaden flink genoeg… maar goed de dag er na zijn we naar Bassin de la Paix geweest, hier gaan we ook heen als papa en mama er zijn, wauw wat is het daar mooi. Je kunt hier zwemmen onder de waterval en als je daar onder zit zie je niks behalve regenbogen! Echt ‘the gayest place on earth’!

Komend weekend ga ik met Sharon en Sam naar Mafate, we beginnen in Salazie (vrijdag heel vroeg -.-“ and i’m not a morning person). En dan slapen we ergens in de wildernis in een of andere gîte halverwege en dan maken we de overtocht richting Cilaos. Daar verblijven we nogmaals in een gîte en de dag erna gaan we weer naar het oosten. Heel veel zin in!

Nou dit was weer even een korte update dit van mijn leven op een tropisch eiland!

Bisous,
Pim

  • 22 April 2014 - 13:15

    Corine Voerman:

    Oh ik heb er zin in...! We zijn aan het aftellen en op dat bassin verheug ik me het één na meest.Want het meeste verheug ik me om jou te zien.
    Wat is Mafate?
    Leuke foto s weer, spreek je vrijdag, toch?

  • 23 April 2014 - 21:29

    Ruud En Els:

    hoi Pimmetje
    hier is het ook mooi weer hoor en ook hebben we witte stranden en bij windkracht 11 ook heel hoge golfen
    dus je kan net zo goed hier zijn,maar we zijn even goed behoorlijk jaloers omdat we hier geen waterval hebben waar je de regenboog door heen ziet maar we zijn blij dat je het goed naar je zin hebt en dat je de reis van de familie zo goed voorbereid laat die oude mensen maar goed zweten,veel plezier nog de komende tijd
    groetjes

  • 24 April 2014 - 00:33

    Gr.V En Gr.M:

    Wat een belevenissen!En fijn,dat er zoveel afleiding is om de tijd te doden! Doe geen al te riskante strapatsen,zodat je de familie heelhuids kan omarmen als ze bij je komen! Leuk eindelijk heel misschien door iemand van het eiland uitgenodigd te zijn. Help hem er zelf maar aan herinneren!! Zet je al streepjes op de muur om af te tellen???
    Je bent een stoerlap hoor en maak er toch maar een onvergetelijke belevenis van.
    Veel embrasses van ons beiden.

  • 01 Mei 2014 - 15:20

    Simone Groeneveld:

    Het eiland klinkt erg idyllisch. Neem je wel foto's? Veel succes/plezier in de laatste anderhalve maand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Hallo allemaal, 31 januari 2014 ga ik voor een halfjaar naar La Réunion, een klein eilandje zo'n 500 kilometer ten oosten van Madagascar! Ik zal hier een taalassistentschap gaan doen, dit komt in feite op het zelfde neer als in La Tour-d'Aigues alleen nu op tropische locatie! :) Nou info volgt, ik weet zelf ook nog niks! :P Liefs, Pim

Actief sinds 26 Juni 2012
Verslag gelezen: 1200
Totaal aantal bezoekers 20505

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 20 Juni 2014

La Réunion

12 September 2012 - 22 December 2012

Mon stage en France

Landen bezocht: